poniedziałek, 12 stycznia 2015

Google traci na rzecz Yahoo

Do tego, że Google jest monopolistą na rynku wyszukiwarek internetowych przyzwyczaili się wszyscy. Niektórzy pewnie nawet nie słyszeli, że są jakieś inne alternatywne "szukacze" Sytuacja pewnie szybko nie ulegnie zmianie i dominacja Google będzie jeszcze trwała. Czy są jakieś oznaki na przełamanie i zmiany? Na razie nic na to nie wskazuje. Jednak jest jedna "jaskółka". Chodzi o wyszukiwarkę Yahoo, która zyskała. Chodzi tutaj o rynek amerykański, gdzie Yahoo zwiększyło swoje udziały o 3% i wynosi około 10 %. Jak wielka jest przepaść, niech świadczy 75% rynku, które należy do Google. Dlatego już wzrost konkurenta o 3% jest szeroko opisywana i komentowana. Skąd taki wzrost Yahoo? To dzięki współpracy z przeglądarką Firefox. Zgodnie z porozumieniem to teraz Yahoo, będzie domyślną wyszukiwarką w Firefox (dawniej było to Google)na rynku amerykańskim. Choć tutaj nie mówię,źe Google jest złą wyszukiwarką, to jednak zbyt mała konkurencja na pewno nie jest najlepsza choćby dla twórców ston internetowych, którzy są "skazani" na łaski i niełaski tej wyszukiwarki.

2 komentarze:

  1. Content marketing to też bardzo fajna forma reklamy, więc zdecydujcie się, jeśli tylko chcecie i jeśli tylko macie na to możliwości. Nie wiecie jednak, na czym dokładnie content marketing polega? To koniecznie zerknijcie sobie na stronę https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że u nas w kraju jednak takie rzeczy się nie dzieją i nadal wyszukiwarka Google jest najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką. Dlatego ja również bardzo chętnie uczę się pozycjonowania stron w Google. Moim zdaniem dużo można się nauczyć śledząc bloga inclick gdyż tam znaleźć możemy bardzo dużo materiałów o SEO.

    OdpowiedzUsuń